Reklamační řád

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv kupujícího (dále jen „Zákazník“) z vadného plnění v souladu s občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
1.2 Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek internetového obchodu provozovaného [Jméno a příjmení / Název firmy, IČO, sídlo – doplníte] (dále jen „Prodávající“).
1.3 Prodávající nabízí výhradně své vlastní autorské fotografie a produkty z nich odvozené.

2. Záruka a odpovědnost za vady

2.1 Prodávající odpovídá, že prodané zboží při převzetí nemá vady a odpovídá popisu uvedenému v e-shopu.
2.2 Na fyzické produkty (kalendáře, tisky na papíře nebo plátně) se vztahuje zákonná záruka 24 měsíců, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
2.3 U digitálních produktů (fotografie ke stažení) prodávající odpovídá pouze za funkčnost souboru a dostupnost odkazu ke stažení. Obsah, barevnost nebo motiv fotografie není předmětem reklamace.

2.4 Reklamace se nevztahuje zejména na:

  • vady vzniklé běžným opotřebením zboží nebo jeho částí,
  • vady způsobené nesprávným používáním, mechanickým poškozením nebo neodbornou manipulací,
  • vady vzniklé působením vlhkosti, tepla, přímého slunečního záření nebo jiných nevhodných podmínek,
  • poškození vzniklé nedodržením pokynů prodávajícího či návodu k použití,
  • rozdíly v odstínech barev mezi skutečným tiskem a zobrazením na monitoru (tyto odchylky nejsou vadou, ale přirozeným rozdílem mezi digitálním a tiskovým zobrazením),
  • vady způsobené nepřiměřeným zacházením při přepravě nebo skladování po převzetí zboží kupujícím,
  • vady digitálních produktů způsobené nesprávným používáním software nebo zařízení kupujícího,
  • nemožnost stažení digitálního produktu z důvodů na straně kupujícího (např. nefunkční připojení k internetu, plná e-mailová schránka apod.).

3. Postup reklamace

3.1 Reklamaci lze uplatnit:

  • e-mailem: eshop@synekostravski.cz
  • poštou: na adresu sídla prodávajícího.

3.2 Reklamace musí obsahovat:

  • číslo objednávky,
  • popis vady,
  • kontaktní údaje Zákazníka.

3.3 V případě fyzického zboží je nutné zaslat i reklamovaný produkt (včetně příslušenství), pokud se strany nedohodnou jinak.

4. Práva Zákazníka

4.1 Při oprávněné reklamaci má Zákazník právo:

  • požadovat odstranění vady opravou,
  • požadovat dodání nové věci bez vady,
  • požadovat přiměřenou slevu z ceny,
  • odstoupit od smlouvy, pokud je porušení smlouvy podstatné.

4.2 Kupující si volí konkrétní právo, pokud není v rozporu s právními předpisy.

5. Lhůty

5.1 Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se Prodávající se Zákazníkem nedohodne jinak.
5.2 O výsledku reklamace bude Zákazník vyrozuměn e-mailem nebo písemně.

6. Zvláštní ustanovení pro digitální produkty

6.1 Reklamace digitálních produktů se vztahuje pouze na:

  • nefunkční nebo poškozený odkaz ke stažení,
  • poškozený nebo nečitelný soubor.

6.2 V případě oprávněné reklamace prodávající poskytne nový odkaz ke stažení nebo soubor alternativním způsobem.
6.3 Obsah fotografií, jejich motiv nebo barevné odstíny nejsou důvodem k reklamaci.

7. Odstoupení od smlouvy a digitální produkty

7.1 Právo na odstoupení od smlouvy se vztahuje pouze na fyzické produkty, viz obchodní podmínky.
7.2 U digitálních produktů, kde bylo zahájeno plnění se souhlasem kupujícího, právo odstoupení od smlouvy zaniká.

8. Závěrečná ustanovení

8.1 Tento reklamační řád je platný a účinný od 8.10.2025.
8.2 Prodávající si vyhrazuje právo reklamační řád měnit; aktuální verze je vždy zveřejněna na stránkách e-shopu.

Nákupní košík
Přejít nahoru