1. Úvodní ustanovení
1.1 Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv kupujícího (dále jen „Zákazník“) z vadného plnění v souladu s občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
1.2 Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek internetového obchodu provozovaného [Jméno a příjmení / Název firmy, IČO, sídlo – doplníte] (dále jen „Prodávající“).
1.3 Prodávající nabízí výhradně své vlastní autorské fotografie a produkty z nich odvozené.
2. Záruka a odpovědnost za vady
2.1 Prodávající odpovídá, že prodané zboží při převzetí nemá vady a odpovídá popisu uvedenému v e-shopu.
2.2 Na fyzické produkty (kalendáře, tisky na papíře nebo plátně) se vztahuje zákonná záruka 24 měsíců, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
2.3 U digitálních produktů (fotografie ke stažení) prodávající odpovídá pouze za funkčnost souboru a dostupnost odkazu ke stažení. Obsah, barevnost nebo motiv fotografie není předmětem reklamace.
2.4 Reklamace se nevztahuje zejména na:
- vady vzniklé běžným opotřebením zboží nebo jeho částí,
- vady způsobené nesprávným používáním, mechanickým poškozením nebo neodbornou manipulací,
- vady vzniklé působením vlhkosti, tepla, přímého slunečního záření nebo jiných nevhodných podmínek,
- poškození vzniklé nedodržením pokynů prodávajícího či návodu k použití,
- rozdíly v odstínech barev mezi skutečným tiskem a zobrazením na monitoru (tyto odchylky nejsou vadou, ale přirozeným rozdílem mezi digitálním a tiskovým zobrazením),
- vady způsobené nepřiměřeným zacházením při přepravě nebo skladování po převzetí zboží kupujícím,
- vady digitálních produktů způsobené nesprávným používáním software nebo zařízení kupujícího,
- nemožnost stažení digitálního produktu z důvodů na straně kupujícího (např. nefunkční připojení k internetu, plná e-mailová schránka apod.).
3. Postup reklamace
3.1 Reklamaci lze uplatnit:
- e-mailem: eshop@synekostravski.cz
- poštou: na adresu sídla prodávajícího.
3.2 Reklamace musí obsahovat:
- číslo objednávky,
- popis vady,
- kontaktní údaje Zákazníka.
3.3 V případě fyzického zboží je nutné zaslat i reklamovaný produkt (včetně příslušenství), pokud se strany nedohodnou jinak.
4. Práva Zákazníka
4.1 Při oprávněné reklamaci má Zákazník právo:
- požadovat odstranění vady opravou,
- požadovat dodání nové věci bez vady,
- požadovat přiměřenou slevu z ceny,
- odstoupit od smlouvy, pokud je porušení smlouvy podstatné.
4.2 Kupující si volí konkrétní právo, pokud není v rozporu s právními předpisy.
5. Lhůty
5.1 Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se Prodávající se Zákazníkem nedohodne jinak.
5.2 O výsledku reklamace bude Zákazník vyrozuměn e-mailem nebo písemně.
6. Zvláštní ustanovení pro digitální produkty
6.1 Reklamace digitálních produktů se vztahuje pouze na:
- nefunkční nebo poškozený odkaz ke stažení,
- poškozený nebo nečitelný soubor.
6.2 V případě oprávněné reklamace prodávající poskytne nový odkaz ke stažení nebo soubor alternativním způsobem.
6.3 Obsah fotografií, jejich motiv nebo barevné odstíny nejsou důvodem k reklamaci.
7. Odstoupení od smlouvy a digitální produkty
7.1 Právo na odstoupení od smlouvy se vztahuje pouze na fyzické produkty, viz obchodní podmínky.
7.2 U digitálních produktů, kde bylo zahájeno plnění se souhlasem kupujícího, právo odstoupení od smlouvy zaniká.
8. Závěrečná ustanovení
8.1 Tento reklamační řád je platný a účinný od 8.10.2025.
8.2 Prodávající si vyhrazuje právo reklamační řád měnit; aktuální verze je vždy zveřejněna na stránkách e-shopu.